Seperti yang kita ketahui bahawa penyakit kencing manis merupakan salah satu penyakit yang boleh membawa kepada kematian. Simptom awal mereka yang mempunyai kencing manis akan cepat merasa letih letih apabila melakukan tugasan hariannya.

Statistik menunjukkan peningkatan terhadap jumlah penduduk yang mempunyai symptom kencing manis pada setiap tahun. Pada tahun 2011 sahaja sebanyak lebih kurang 20% penduduk Malaysia telah mengidap gejala penyakit yang merbahaya ini.

“Tidak mustahil jumlah ini akan meningkat sebanyak 50% menjelang tahun 2020 (sila rujuk statistic di bawah).”

Ini amat membimbangkan kita semua kerana seseorang yang mempunyai gejala kencing manis ini kebanyakan tidak mampu lagi untuk bekerja seperti biasa dan akan menggugat kesetabilan ekonomi sesebuah keluarga itu.

statistik-kencing-manis-di-malaysia

         Kebanyakan kita kurang pengetahuan tentang penyakit yang kita alami dan bulat-bulat menyerahkan takdir kepada doktor sedangkan kita sendiri boleh mengawal sendiri kadar gula dalam darah kita dengan mengetahui sebaik mungkin makanan yang kita ambil setiap hari.

        Tuhan telah menurunkan sesuatu penyakit itu dengan penawarnya sekali. Itu merupakan hukum semulajadi yang banyak orang tidak tahu tentang kebenaran ini, sama ada belum sampai fakta ke telinga mereka atau pun memang fakta disembunyikan dengan tujuan mengaut keuntungan.

        Negara kita kaya dengan bermacam-macam herba dan akar kayu yang banyak membantu untuk menjaga kesihatan malah menghalang banyak jenis jenis penyakit. Kesibukan seharian menyebabkan kita lalai untuk mendapatkan makanan yang bagus untuk tubuh badan kita.

Kebanyakan dari kita hanya makan makanan kegemaran yang sedap-sedap diwaktu rehat tengah hari sedangkan kebanyakan makanan yang dijual itu mengandungi kandungan lemak atau kalori yang tinggi yang merupakan majority daripada punca penyakit yang kita alami.

white-rice-350-x-258

Untuk pengetahuan semua, lemak dan kalori yang kita makan ini boleh dineutralkan dengan memakan sesuatu makanan yang lain yang boleh membantu membakar lemak dan kalori yang berlebihan dalam makanan yang kita makan.

Cara tradisional untuk mengatasinya…!!!

“Apa Kata Ustaz” tentang penawar kencing manis. Saya harapkan ia akan banyak membantu mereka yang mengidap kencing manis untu melawan penyakit mereka dan berguna bagi sesiapa yang belum mempunyai gejala kencing manis untuk menghalang ianya dari berlaku.

Di bawah menyatakan tentang 3 bahan-bahan yang digunakan dalam Perubatan Islam dan Perubatan Traditional untuk mengatasi masalah Penyakit Jantung, Darah Tinggi dan Kencing Manis. 3 bahan berkhasiat tersebut adalah :

  • kelapa muda (isi berhingus)
  • 3 batang serai
  • 7 biji halba

Mula-mula titik serai dan masukkan ke dalam biji kelapa muda yang telah di lubangkan bahagian atasnya. Kemudian masukkan 7 biji halba ke dalam biji kelapa. Letakkan kelapa di atas dapur dan hidupankan api untuk mula memanaskan air kelapa sehingga menjadi suam-suam sahaja. Kikis isi kelapa yang lembut itu menggunakan serai dan kacaukan sebelum diminum.

Amalkan minum air kelapa ini setiap 2 hari sekali selama 1 bulan, 3 ke 5 kali setahun.

Dapatkan Herba Halba Di Sini

– Selamat Mencuba –

KAEDAH ALTERNATIF untuk meningkatkan kesihatan. 

Terbukti Dapat mencegah 3 Serangkai.!!

Hubungi Saya Di Sini :

Baca Tentang Ini Juga:



4 pemikiran pada “Cara Tradisional

  1. Hi! I could һave sworn Ӏ’ve been tⲟ this website bеfore Ьut aftеr
    checking through some ᧐f the post I realizedd іt’s new to me.

    Anyhow, Ӏ’m defіnitely delighted Ӏ found іt аnd I’ll be
    bookmarking аnd checking back frequently!

    Suka

Tinggalkan komentar