Keradangan.

Apakah itu Keradangan..??
Keradangan ada kaitan yang sangat rapat dengan STRES / TEKANAN…!!
Keradangan biasa berkaitan dengan penuaan dimana seseorang itu kebiasaannya akan mengalami kehilangan jisim otot, pertambahan lemak dalam badan dan penurunan fungsi seksual dan kognitif.

Tahukah anda apa itu Keradangan..???

Ia adalah situasi di mana terjadinya bengkak di bahagian-bahagian badan. Bahagian badan tersebut akan menjadi kemerah-merahan dan terasa panas. Keradangan biasanya terjadi akibat tercedera dan juga jangkitan kuman, bakteria, virus atau kulat. Keadaan ini boleh menyebabkan seseorang itu mengalami demam dan selsema.

Keradangan Adalah Punca Penyakit…!!!!

Apabila umur kita semakin meningkat, kebanyakannya fungsi badan semakin merosot. Pada kebiasaannya, seseorang itu akan mengalami kemerosotan dalam fungsi adrenal, kesihatan seksual, kekuatan otot, fungsi otak, sistem Metabolisma dan juga penglihatan.


Stres / Tekanan yang timbul akan mempercepatkan lagi proses penuaan. Ini kerana apabila seseorang itu dalam keadaan Stres, banyak Sistem Badan akan terganggu dan akan menggalakkan keradangan (punca penyakit) terjadi dalam bahagian-bahagian badan yang tertentu. Oleh itu, ….

“Keradangan Adalah Tindak Balas Akibat Stres / Tekanan”.

Stres /Tekanan terbahagi kepada 4 bahagian :
– Stres / Tekanan persekitaran.
– Stres / Tekanan Mental.
– Stres / Tekanan Fizikal (pemakanan).
– Stres /Tekanan emosi.

Tidak hairan lah sekiranya seseorang yang selalu Stres /Tekanan akan menunjukkan tanda-tanda penuaan lebih awal dari keadaan normal. Adalah penting seseorang itu mengawal kadar Stres / Tekanan yang timbul agar tidak memudaratkan badan. Keradangan (Punca Penyakit) yang berlaku akan mengundang kepada pelbagai penyakit yang disebabkan oleh fungsi Sistem Badan yang tidak seimbang.

Apa Yang Anda Perlukan..!!

Kandungan Adaptogen diperlukan oleh badan bagi membantu mengawal kadar Stres / Tekanan yang dihadapi oleh seseorang. Ia membantu memulihkan keseimbangan fungsi badan secara menyeluruh.

Apakah campuran Adaptogen semulajadi yang baik untuk badan…??
Akar Polygonum Cuspidatum., Teh Hijau, Lada Hitam, Kunyit, Akar Ashwagandhar, Akar Rhaponticum Carthamoids, Buah Schisandra Chinensis dan L-Carnitine amat bagus dijadikan sumber Adaptogen yang sangat berkesan bagi Pengurusan Stres / Tekanan. Habbatus Sauda pula tinggi antioksidan dan bagus untuk sistem kardiovaskular.

Dapatkan salah satu bahan-bahan semulajadi di atas di sini :

Cordyceps sangat bagus untuk kesihatan badan. Ia memberikan kesan yang dapat meningkatkan imun, anti-radang, antioksidan, antimikrob, hipolipidemik, hipoglikemik, anti-penuaan, anti-tumor, anti-serangga, renoprotektif dan neoprotektif

Hubungi Saya Di Sini:

Baca Tentang Ini Juga:



Tinggalkan komentar